Wednesday, December 25, 2013

贏在起跑線

最近睇咗星期二檔案其中一集:贏在起跑線。內容係關於幾個家庭點幫仔女部署報考幼稚園。有人幫仔仔報咗三十間幼稚園,一日去三場面試;有人為咗幫仔仔預備報考而 quit 咗份工;有人報面試班,自己又去上報考攻略班。

睇完個節目之後,我有一個疑問,點解依家讀個幼稚園都攪到咁大壓力?家長辛苦,小朋友又辛苦。其實我相信 D 家長都唔想咁辛苦,更唔想比壓力個小朋友。就好似節目入面有個家長帶個仔去面試就同佢講話係去同老師"玩"。但當個小朋友見到媽媽好緊張咁截的士,又成日叫佢加油努力,我諗個小朋友會sense 倒唔係玩吓咁簡單。而且見幼稚園都已經咁緊張,要贏要谷,遲 D 入小學,中學,咪不得了?

節目中我覺得最誇張㗎係幫個兩歲㗎小朋友做 resume。可以有咩寫?唔通個個都要爭住去爬行比賽,推尿片比賽?依家唔單止幾歲架人仔上幾個興趣班,補習班,連幾個月㗎 BB 都有 playgroup,遲 D 唔知會唔會有 D 專門"培訓" BB 參加爬行比賽㗎興趣班呢?就算真係贏好多比賽,咁又代表 D 咩?可能只係代表家長好勝㗎心態。

有一位家長話依家考幼稚園,攪到要 D 兩歲㗎小朋友識 D 四歲㗎嘢。點解要苖助長?小朋友唔係應該日日食玩瞓㗎咩?咁快識咁多嘢,但失去童真快樂,值得嗎?

有家長為咗預備個仔入幼稚園而 quit 咗份工。如果 quit, 係因為想倍多 D 個仔,等佢開心成長, 咁係件好事。但如果個動機係想倍佢多 D 等佢叻 D 考倒間好 D 㗎幼稚園,咁就有 D 問題。

個節目講咗三個家長吹谷,之後小朋友有 offer 㗎例子,令人睇完之後覺得好似真係要谷吓至得。其實,我有興趣想睇吓唔谷又入倒學校㗎例子。好想睇吓一 D 正面 D 㗎個案!

其實我相信每位家長都想孩子開開心心冇壓力咁過,但又驚太 hea 小朋友會立足唔倒。老實講,如果我係晌香港,我諗我都會有咁㗎矛盾,可能都會成為"怪獸家長"㗎一份子!哈哈!希望呢個贏在起跑線㗎風氣唔好持續,否則大家都會輸在終點線。

No comments:

Post a Comment