Saturday, April 6, 2013

仔仔睡眠訓練

之前發現swaddling 令人仔瞓得定D,仲以為我可以從此有覺好瞓。點知由兩星期前開始,人仔每晚半夜醒幾次!初初仲以為佢growth spurt 半夜肚仔餓,但係冇理由三點餓、四點餓、五點又餓咁嘛!日間可以四個鐘食一次,冇理由夜晚要食咁密!於是開始睇好多關於嬰兒睡眠㗎文章。嬰兒睡眠有兩個stages,active sleep 同deep sleep. Active sleep 通常大約20分鐘,deep sleep大約三十分鐘,成個cycle大約五十分鐘。通常完咗一個cycle,人會醒一醒,不過好快瞓返,所以唔知自己醒過。有D BB醒咗唔識自己瞓返,咁就會喊。唔知人仔係唔係咁所以醒?無論係點,我都決定要訓練佢自己瞓,同改佢㗎睡眠壞習慣。依家定咗一D睡眠規則:

1. 有固定nap time 同 bed time。以前都係隨佢幾時瞓就幾時瞓,有時瞓多D,有時瞓少D。依家盡量定時帶佢去瞓,不過暫時佢都要一段時間至瞓倒,又有時瞓多有時瞓少。好多時都中間醒。

2. 有固定瞓覺地點。以前好多時都比佢晌swing度nap, 有時又比佢晌car seat 或BB 車度瞓。依家除咗出街之外,所有瞓覺時間都晌床仔。希望佢associate 倒在床上=瞓覺。

3. 有固定bed time routine. 八點幾沖涼,之後食奶,食完講估仔(佢安定的話)跟住瞓覺。講就易,做就難。次次都暗一論至瞓倒,有時瞓十分鐘就醒⋯⋯

4. 唔比佢一路啜奶一路瞓。依家就算埋身餵,佢食完就放返佢上床,唔比佢晌我身邊瞓,咪佢醒一醒又啜兩啖瞓。如果唔係佢會將食嘢同瞓覺associate 咗。

5. 唔抱住佢瞓。呢個係我個目標。依家都係要抱一抱佢,抱到佢一入睡就放佢上床,有時佢眼仔會睜一睜開但會瞓返,有時佢會醒咗然後喊,咁我又再抱。其實應該晌佢有睡意時就放佢上床,等佢晌床上自己瞓,不過佢未瞓著又眼睏時一定喊,咁耐只係試過一次佢自己瞓倒。我知有好多人用cry it out 㗎方法,即係由佢喊。人仔仲細,而且佢又長氣,又喊得大聲,如果由佢喊,我諗佢會喊到隔離屋投訴!

訓練咗兩個星期,佢依然會扭眼睏同扭抱。不過呢幾晚醒少咗,日間㗎nap 多數都可以自己瞓半個鐘或以上。係咪進步咗呢?最近有朋友話佢個女兩歲,半夜仲會扭計要抱⋯⋯ 睇尼我有排捱!

No comments:

Post a Comment